Mockba - Reisverslag uit Moskou, Rusland van San & Frans - WaarBenJij.nu Mockba - Reisverslag uit Moskou, Rusland van San & Frans - WaarBenJij.nu

Mockba

Door: San & frans

Blijf op de hoogte en volg San & Frans

02 Oktober 2011 | Rusland, Moskou

Hallo!
De herfst is al toegeslagen in Moskou, brrrrrrr.
Supermooie stad met geweldige gebouwen. Het Russisch alfabet is toch wel handig om even te leren. Engels wordt maar door 1% van de Russen gesproken. Af en toe best moeilijk. Als je om sugar vraagt in de ontbijtzaal van Hotel Tourist dan weten ze echt niet waar je het over hebt.
Frans-Jan en Arend zijn naar de hooligan wedstrijd Spartak Moskou - Zenit. Sabine en ik zitten in een zwaar hippe tent op het Strijp S van Moskou :-)
Echt super dat ze hier zijn voor een weekend. Ze sloegen het aanbod toch af om mee op wereldreis te gaan, wat wij niet snapten uiteraard...

Sint-Petersburg was mooi maar wel kort dus. Oh ik moet even wat rechtzetten...iedereen die Fj de schuld gaf van de visum-blamage zat er toch goed naast :-)
Laten we het erop houden dat Tiara Tour ervoor heeft gezorgd dat we langer in Riga konden blijven wat overigens geen straf was!

De Hermitage zijn we uiteraard in geweest, ook al hebben allebei niks met kunst (sorry mama:-), dit kun je niet overslaan. En zo'n 15 km gelopen, we doken dan ook meteen op ons bed in de nachttrein naar Moskou. Op een snurkende Russin onder mij sliepen we toch redelijk.

Morgenavond stappen we op de Transmongolie Express, zijn erg benieuwd!


  • 02 Oktober 2011 - 14:00

    Frits En Sasja:

    Herfst????? Zit hier al heel de week met min. 25graden bier te drinken! Net iets te vroeg vertrokken
    PS: vijfde heeft gewonnen net als wij dus nog geen interne periode .... niet dat je dat iets interreseerd maar toch.
    Gr frits en sas

  • 02 Oktober 2011 - 15:35

    Edwin & Remco:

    Klinkt niet slecht allemaal, ondanks de invallende herfst en de Snurkin.
    Is er misschien iets anders waar we FJ voor kunnen blamen?
    Goeie reis naar Mongolie!
    En S&A, jullie weer de andere kant op...
    Succes! Xx

  • 02 Oktober 2011 - 15:38

    Edwin & Remco:

    Oh ja.. En wij gaan vanavond nog lekker barbecuen met de vader van Remco!
    Groeten vanaf de vlonder. Xx

  • 03 Oktober 2011 - 05:45

    Schobbejak:

    ? , . , . !

  • 03 Oktober 2011 - 09:27

    Bospony:

    ...ik moet hier ff uit de zon, tis niet te harden hier met dat factor 20 weer!!!
    Op de orchidee is alles ok, wa hedde gullie veel plantjes trouwens...Bimbo is eindelijk enigzins aan het wennen aan Senna. En heel gek nu jullie weg zijn is het huis van de buren verkocht.
    Wens ik jullie een hele mooie treinreis zonder snurkin. Liefs van de rivier.

  • 03 Oktober 2011 - 11:21

    Pien:

    Klinkt goed, hier is t zoals jullie al hebben kunnen lezen top weer maar na vandaag wel weer herfstig zeggen ze maja ze zeggen wel weer... Geniet van de treinreis! Moet top zijn en hopelijk geen snurkende rusinnen of mongolen in de trein ;-) xxx

  • 04 Oktober 2011 - 19:15

    Sandra:

    Super om te lezen! Brrr.. is wel even wat anders dan backpacken in Zuid-Oost Azie! Maar goed dat je laarzen mee hebt San! ;-) Een leuke, gezellige en 'snurkloze' treinreis gewenst!!! xx

  • 04 Oktober 2011 - 20:28

    Edwin & Remco:

    Wat een prachtige foto van jullie vieren op het rode plein! De wereldreis begint meteen al serieuze vormen aan te nemen! Xx

  • 05 Oktober 2011 - 12:22

    Gurie:

    Hoi Sandra en Frans-Jan,
    Jan van Creij heeft het verslag van BB waarin ik jullie weblog had geschreven nog steeds niet gelezen en teruggegeven, dus ik heb maar eens even in mijn concept gekeken want het werd onderhand wel tijd omte kijken waar jullie zijn en een berichtje van hier te sturen. Wat ziet het er mooi uit, geweldig! Vind je het leuk Sandra om wat van de afdeling te horen of zit je daar niet op te wachten (of krijg je al een en ander van andere collega's door)? Nou, fijne reis verder, ik ben benieuwd naar de ervaring in de Mongolie express!
    Groet!!!! Gurie

  • 06 Oktober 2011 - 15:36

    Abkuiper@live.nl:

    Heel leuk zo. Nog een fijne reis en tot ...
    Ik ben benieuwd naar het volgend verslag.
    Groetjes,
    Ab en Henriette Kuiper.

  • 07 Oktober 2011 - 15:07

    Mama Marlies:

    lieve kinders mooie foto s van Moskou Hier is de herfst nu ook begonnen regen wind en14 graden vandaag. intussen Sabine gesproken die vertelde dat jullie t heel gezellig hadden samen in MoskouZondag de Marathon Eindhoven ben benieuwd hoe dan het weer is. Hoeveel is t tijdverschil met hier?Hoe is t in de trein? Liefs en Kus Mama

  • 07 Oktober 2011 - 18:26

    Marjolein:

    Heeeeeeeee lieve zus en vriend!
    Rita schreef 11 dagen geleden al dat ze erg laat waren met een eerste reactie, maar gezien mijn eerste reactie vandaag, vond ik dat nogal meevallen hahaha.
    Wat gaaf om jullie zo te kunnen volgen! Nu ik weet waar ik jullie kan begluren (heb het net doorgekregen van ma) zal ik jullie nauwkeurig volgen. Echt gaaf dat jullie dat zo allemaal bijhouden!
    Al genoten van de heerlijke wodka ;-) ? Gelukkig dat jullie het naar jullie zin hadden in Riga, zodat het geen ramp was dat jullie daar nietdirect konden ontsnappen.
    Kunnen jullie een beetje slapen op die houten planken tussen al die snurkers in de trein ;-) ? Smaakt het eten een beetje daar in de trein? Nog geen kakkerlakken ontmoet hoop ik, anders bulk ze maar gauw een eind weg San hahaha.
    Is het wel lekker warm in de trein? Hebben jullie wel genoeg warme kleding meegenomen of stinken jullie de wagon al bijna uit hahaha.
    Ik weet nu waar ik jullie kan stalken, dus daar zal ik ook gebruik van maken! Lieverds geniet van alles wat je nu meemaakt en maak maar lekker veel verslagen en foto's.
    Liefs van mij xxx

  • 07 Oktober 2011 - 19:03

    Marjolein:

    Hmmm, dat valt ff tegen. Ik dacht even kijken of er alweer een nieuw reisverslag is gedropt na mijn laatste bericht op sanenfrans.waarbenjijnu. Maar helaas, de verslagen worden niet dagelijks bijgewerkt ;-). Dit kan 2 dingen betekenen:

    1) Jullie hebben het zo naar jullie zin, dat jullie geen tijd over hebben om jullie belevenissen ook nog eens allemaal te noteren;
    OFFFFFF
    2) Jullie zijn vastgevroren in jullie wagon en hebben al jullie energie nodig om op temperatuur te blijven.

    Ik hoop natuurlijk dat optie 1 het geval is en dat jullie het enorm naar jullie zin hebben! Sinds vandaag kan hier de verwarming ook weer aan, dus die berichten van 20 a 25 graden hier in Nederland zullen jullie ook niet meer ontvangen.
    Veel plezier lieverds!!! xxx

  • 09 Oktober 2011 - 16:22

    Marjolein:

    Hey San en FransJan,
    Wat is dat nou, weer geen nieuwe reis verslagen te vinden op deze site van jullie??
    Dan moet jullie ook gewoon niet zo ver weg gaan. Je ziet het wel weer, je kunt niet eens verbinding met internet krijgen in die derde klas wagons in het niemandsland.
    Hopelijk zijn jullie nog niet geheel bevroren en maken jullie veel leuke dingen mee in de boemeltrein.
    Hopelijk maken jullie veel mooie foto's van alles wat jullie mee maken!!
    Succes lieverds!
    xxx

  • 10 Oktober 2011 - 08:14

    Arie:

    Tja, dan zit je weer op bank in Breda naar de boutwedstrijd Nederland-Moldavie te kijken. Dan denk je nog wel eens terug aan het bengaals vuur, de Moskouse ME, Demy de Zeeuw, FJ en het biertje... uh, Fanta in je hand bij Spartak Moskou - Zenit St Petersburg! Dank nog voor een onvergetelijk weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

San & Frans

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 76233

Voorgaande reizen:

26 September 2011 - 30 November -0001

Koekie en Tokkie on Tour

Landen bezocht: